Wycieczki

UDANA WYCIECZKA
Łapiąc pierwsze promyki wiosennego słońca i korzystając z dnia, w którym dopisała pogoda wybraliśmy się dzisiaj na wycieczkę do Parku Południowego we Wrocławiu. Wśród pięknej zieleni i śpiewu ptaków odwiedziliśmy wiele zakątków tego bajecznego miejsca. Znaleźliśmy również czas na oddech przy pysznym serniku i aromatycznej kawie. Nie musimy mówić jak było pysznie. Dzień udał się znakomicie.

WIZYTA W BIBLIOTECE!
Talentów wśród naszych mieszkańców mamy wiele, ale oprócz codziennych zajęć terapeutycznych stwarzamy możliwości też ,,molom książkowym”, a mianowicie wyjazd do Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Niemczy, z którą bardzo dobrze nam się współpracuje. Każdy kto czyta wie, jak ważny jest zapach, dotyk i klimat w bibliotece. Przy okazji serdecznie dziękujemy i pozdrawiamy miłe panie z biblioteki.

SPOTKANIE Z KULTURĄ
Dzisiaj wybraliśmy się do Wrocławia. Mieliśmy okazję udać się do Muzeum Sztuki Współczesnej. Prezentacja najciekawszych obiektów w Pawilonie Czterech Kopuł jest próbą ukazania różnorodności polskiej sztuki nowoczesnej i współczesnej. Ekspozycję prezentowały dzieła mistrzów dwudziestolecia międzywojennego Stanisława Ignacego Witkiewicza, Leona Chwistaka i Władysława Strzeminskiego – nakarmiliśmy dzisiejszym dniem duszę.

SADZENIE KWIATÓW I ROŚLIN WARZYWNYCH

Najlepszą psychoterapią jest integracja społeczna. Na zaproszenie pani Dyrektor Katarzyny Czepirskiej-Hudzik z wizytą odwiedziliśmy dzieci ze Żłobka Publicznego nr 2 w Bielawie. Celem naszej wizyty było wspólne sadzenie kwiatów oraz roślin warzywnych. Połączyliśmy pokolenia – od najmłodszego do najstarszego i wspólnymi siłami zrobiliśmy na terenie żłobka piękny warzywniak. Poszło nam całkiem nieźle. Następnie ugoszczeni zostaliśmy pysznym ciastem oraz kisielem domowej roboty. Serdecznie dziękujemy za zaproszenie, to był przemiły i przecudowny dzień!

DZIEŃ DZIECKA

Dzień ten był okazją do odwiedzenia i złożenia dzieciom życzeń oraz przekazania słodkości, do wzajemnego poznania się i wzmocnienia więzi międzypokoleniowej. Dzięki odwiedzinom w placówkach oświatowych, z którymi na co dzień współpracujemy, mogliśmy się również przyłączyć do wielkiego świętowania. Wszystkim dzieciom z okazji ich święta życzymy : beztroskiego dzieciństwa, szczęścia, zdrowia i wiele przyjemności.

ZALEW SUDETY – BIELAWA

Pogoda dopisała – łono przyrody wzywa. Postanowiliśmy korzystając z pięknych promieni słońca udać się na wycieczkę. Spacerowaliśmy nad Zalewem Sudety w Bielawie. Podziwialiśmy piękny krajobraz oraz ćwiczyliśmy na siłowni. Odprężyliśmy się i złapaliśmy oddech na resztę dnia. Nie musimy mówić jak było cudownie!

WYCIECZKA DO WROCŁAWIA
Bardzo miło spędziliśmy dzisiejszy dzień. Już od wczesnych godzin rannych wybraliśmy na wycieczkę do Parku Południowego we Wrocławiu. Mieliśmy okazję odpoczywać w malowniczym parku, pełnym drzew i kwiatów. W centrum ogrodu znajduję się figura zamyślonego Fryderyka Chopina, która w szczególności przykuła naszą uwagę. Oczywiście nie zabrakło słodkości -pączków, bułeczek lodów oraz kawy . Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi.

TEATR W PLENERZE
Dzisiejszy dzień mieszkańcy spędzili bardzo miło. Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się do Centrum Kultury w Łagiewnikach ,, Muszelka,, na świeżym powietrzu, gdzie mieliśmy przyjemność obejrzeć pełen humoru i ciepła spektakl pt ,, Tymoteusz Rym Cim Cim,” wystawiony przez aktorów International Theatre William-Es w Wałbrzychu. Po skończonym spektaklu udaliśmy się na przyjemny spacer po okolicy.

AGROTURYSTYCZNIE
Wakacje trwają, a my korzystamy, ile możemy. W miłym gronie i w cudownych nastrojach odwiedziliśmy gospodarstwo turystyczne w Lasocinie. Widok gór, lasów i całej przyrody dodał nam energii, wigoru i optymizmu. Jak na porę letnią przystało objedliśmy się lodami, ciastkami i kawą…z pełnymi brzuchami i z uśmiechem na twarzy wróciliśmy do domu.

TOWARZYSKIE SPOTKANIE POD CHMURKĄ
Od wiek wieków wiadomo, że kontakt z przyrodą leczy duszę i umysł oraz pozwala na ładowanie pozytywnej energii. Dzisiaj udaliśmy się do Parku Miejskiego w Bielawie na spotkanie towarzyskie z seniorami z Klubu Senior + z Bielawy. Wśród zieleni, śpiewu ptaków i przedniej atmosfery, kawa, ciasto i lody smakowały wyśmienicie. Następnie spacer w celu przetrawienia kalorii.

COŚ DLA CIAŁA, COŚ DLA DUCHA…
Piękna pogoda zachęciła naszych podopiecznych do aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Wyruszyliśmy na spacer przechadzając się alejkami wokół stawu, podziwialiśmy piękno jesiennej przyrody. Przy okazji odwiedziliśmy groby byłych mieszkańców. W trakcie wycieczki mieszkańcy skorzystali z siłowni plenerowej oraz wypożyczyli książki dla siebie i kolegów z Biblioteki Publicznej w Niemczy.

SENIORALIA W NASZYM MIEŚCIE
Wybraliśmy się dzisiaj do parku miejskiego, gdzie odbywały się Senioralia. Ze względu na mniejszą sprawność fizyczną mogliśmy jedynie dopingować drużyny, które brały w udział w zawodach sportowych. Kibicowaliśmy zaprzyjaźnionym placówkom, które z nami współpracują. Przyniosło nam to również wiele frajdy. Następnie była pyszna kawa, ciasto i ulubione lody.

Z WIZYTĄ W KŁODZKU
Mieliśmy dzisiaj przyjemność przechadzać się po alejkach Parku Przyjaźni Wojsk Górskich w Kłodzku. Oprócz spacerów podziwialiśmy piękno pomnika Emila Czecha, żołnierza z Korpusu Polskiego, znanego jako trębacza z Monte Cassino. Jesienne słońce dodało nam energii na kolejne dni.

WYJŚCIE DO KINA
Grupka naszych mieszkańców udała się dzisiaj do Teatru Robotniczego w Bielawie, aby obejrzeć brytyjską komedię pt.:”Jak wywołałem byłą żonę”. Podopiecznym gra aktorów bardzo się podobała, można było się pośmiać, spędzając miło czas. Po obejrzeniu filmu dzielili się swoimi wrażeniami.

PARADA KAPELUSZY
Tak kolorowo na ulicy Niemczy dawno nie było. Parada kapeluszy zorganizowana przez Niemczański Ośrodek Kultury przeszła przez miasto. W przemarszu kończącym przed Urzędem Miasta i Gminy towarzyszył burmistrz, dzieci z Przedszkola Publicznego w Niemczy, Seniorzy z Klubu Seniora w Niemczy, ,,Grodzianie” oraz oczywiście nasi podopieczni.

JESIENNY SPACER
Wielobarwna, melancholijna jesień jest wyjątkowym czasem, który niewątpliwie sprzyja spacerom. W dniu dzisiejszym wybraliśmy się przy pięknych promieniach słońca w poszukiwaniu darów jesieni.

ZWIEDZAMY SANKTUARIUM MATKI BOŻEJ BOLESNEJ BOBOLICKIEJ
Historia chrześcijaństwa ukazuje nam, jak wielką rolę każdego wierzącego człowieka odgrywa Matka Chrystusa. Jedno z najstarszych ze śląskich sanktuariów Maryjnych poświęconych kultowi Matki Bożej Bolesnej znajduje się w Bobolicach. Dzisiaj udaliśmy się z grupą naszych mieszkańców po raz pierwszy, żeby zwiedzić to przepiękne miejsce. Udało nam się obejrzeć wyjątkową szopkę stworzoną przez mieszkańców Bobolic. Byliśmy pełni podziwu prac, jaka została włożona, aby stworzyć klimat który tam panował. Było skupienie oraz modlitwa w intencjach, które wszyscy mieliśmy w swoich sercach. Przed cudowną figurą Matki Bożej powierzyliśmy swoje troski i radości oraz wypraszaliśmy potrzebne dla nas łaski.

Więcej informacji w archiwum.